Τετάρτη, 30 Μαρτίου 2011

Ταξίδι με μοτοσυκλέτα: Τι πρέπει να προσέξουμε;

Τώρα που άνοιξε ο καιρός, όλο και περισσότεροι ξεκουκουλώνουν τις μηχανές, τα μηχανάκια, τα scooter (για σένα πάει αυτό φίλε Σταμάτη) και απολαμβάνουν τον μοναδικό ελληνικό ήλιο. Πολλοί μάλιστα καταστρώνουν και μονοήμερα ταξιδάκια για να αποφύγουν την ρουτίνα της Αθήνας, είτε ταξίδια αρκετών (7-10 ημερών) λίγο παραέξω. Τι πράγματα όμως πρέπει να προσέξουμε πριν ξεκινήσουμε την "επιδρομή" μας μακριά από την Αθήνα;...



Το να ταξιδεύεις με μια μοτοσυκλέτα είναι πολύ πιο δύσκολο από ότι με ένα αυτοκίνητο. Ταξιδεύοντας με μια μοτοσικλέτα είσαι μέρος της φύσης και θα πρέπει με τον ανάλογο εξοπλισμό να προστατευθείς από αυτήν οπότε χρειάζεται μια στοιχειώδης προετοιμασία .


ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ ΤΟ
ΚΙΤ ΕΡΓΑΛΕΙΩΝ
Μία μοτοσυκλέτα που βρίσκεται κάθε μέρα στο δρόμο έχει και τις ανάλογες φθορές. Μερικές είναι ορατές και κάποιες άλλες θέλουν λίγο ψάξιμο από τον μηχανικό μας η από εμάς αν έχουμε της απαραίτητες γνώσεις.


Πριν ξεκινήσουμε το ταξίδι μας θα πρέπει να κάνουμε ένα γενικό σέρβις στη μηχανή μας. Όπου πρέπει να είναι τουλάχιστον 10 μέρες πριν γιατί αν μας βγει κάποιο πρόβλημα να είμαστε κοντά στο συνεργείο μας


Επίσης θα πρέπει να έχουμε τα εργαλεία της μοτοσικλέτας μας σε καλή κατάσταση όλα, σε σημείο που να έχετε εύκολη πρόσβαση


Καλό θα ήταν να προβλέπουμε τυχόν βλάβες που είναι συνήθης για το μοντέλο μας. Παράδειγμα στη προηγούμενη μοτοσυκλέτα που είχα ξεβιδωνόταν ο κεντρικός διακόπτης με αποτέλεσμα να είχα διακοπές έτσι λοιπόν είχα πάντα μαζί μου δύο βίδες για «ρεζέρβα»


Εφόσον η μηχανή μας έχει κάνει το σέρβις και είναι καθόλα εντάξει θα πρέπει να έχουμε μερικά απαραίτητα πράγματα μαζί μας:




1 Εργαλεία του κατασκευαστή


2 Ένα κίτ επισκευής ελαστικών (υποχρεωτικά και αμπούλες CO2, καθώς επίσης και μια μικρή τρόμπα)


3 Μια μανέτα (αχρείαστη να είναι)


4 Δεύτερα κλειδιά της μοτοσυκλέτας τα οποία τα έχουμε χωριστά.


ΕΛΕΓΧΟΣ ΦΩΤΩΝ
5 Λάμπα πορείας μπροστά


6 Λάμπα πορείας πίσω


7 Λάμπα φλάς


8 Ασφάλειες ανταλλακτικές


9 Καμιά 20ρια tire up (μπορείς να δέσεις από την μπότα σου αν χαλάσει έως ότι μπορείς να φανταστείς)


10 Σαμπρέλα (ακόμη και για εμάς που έχουμε tubeless ελαστικά)


11 Εργαλεία που χρειάζονται αλλά δεν είναι στα παραπάνω (για παράδειγμα στο RT1200 λείπει το torx 52 που βγάζει την πίσω ρόδα)


11 Ιμάντες και μερικά χταπόδια.


12 Ένα λιπαντικό σπρέι.


Με αυτά τα πράγματα μπορούμε να λύσουμε τα περισσότερα προβλήματα στο ταξίδι μας


Κάθε μοτοσικλέτα έχει τα δικά της προβλήματα και πρέπει να τα έχουμε στο νου μας. Αν π.χ. έχουμε αλυσίδα θα πρέπει να έχουμε και μία ασφάλεια για αυτή. Ή αν έχουμε ντίζα συμπλέκτη θα πρέπει να έχουμε και μία δεύτερη μαζί μας ποτέ δεν ξέρεις πότε θα κοπεί.


ΔΙΧΤΥ ΣΤΙΣ ΑΠΟΣΚΕΥΕΣ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ ΦΘΗΝΟ
Επίσης καλό θα είναι πριν φύγουμε να έχουμε κάνει ασφάλεια και να γραφτούμε σε μια οδική βοήθεια που να μας καλύπτει στη έως χώρα προορισμού μας


Καλό θα ήταν να συζητήσουμε με άτομα που έχουν πάει ήδη εκεί ώστε να μας πουν τι δυσκολίες θα συναντήσουμε, και αυτό γιατί κάθε περιοχή – χώρα – ήπειρος έχει της δικές της ιδιαιτερότητες.


Αν πάμε στην Αφρική φρόνιμο θα είναι να πάρουμε και τα απαραίτητα υλικά ώστε να προφυλάξουμε από την άμμο το φίλτρο αέρος και τους διακόπτες μας


Σημαντικό είναι να έχουμε καινούργια λάστιχα αν κάνουμε μεγάλο ταξίδι η να έχουν μεγάλο βάθος στο πέλμα τους να μην έχουν σκασίματα σκισίματα και φυσικά να μην είναι επισκευασμένα και να έχουν τη σωστή πίεση κάνα δύο μέρες πριν το ταξίδι .


ΔΕΡΜΑΤΙΝΟ ΜΠΟΥΦΑΝ:
Η "ΚΛΑΣΣΙΚΗ" ΛΥΣΗ
Τα φώτα μας να είναι σε κανονική λειτουργία και στο σωστό ύψος με τα πράγματα μας αλλιώς θα φωτίζουν τα δέντρα και της ταμπέλες


Καλά είναι τα παπούτσια prada τα παντελόνια της DKNY και τα καπελάκια τύπου jokey ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΕΝΔΕΙΚΝΥΝΤΑΙ! Για ταξίδι με μοτοσυκλέτα θα πρέπει να εφοδιαστούμε με τα κατάλληλα ρούχα και εξοπλισμό


ΚΡΑΝΟΣ
Θα πρέπει να είναι τουλάχιστον προδιαγραφών (ECE 2203/2204). Επίσης ένα κράνος πεσμένο γδαρμένο πολυκαιρισμένο ναι μεν σε γλυτώνει από κλήσεις αλλά από ασφάλεια δεν νομίζω να είναι και το καλύτερο




ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ
ΑΝΑΚΛΑΣΤΗΡΩΝ
ΡΟΥΧΑ
Εδώ θα βρούμε 2 κατηγορίες ρουχισμού τα δερμάτινα και τα συνθετικά
Α. Μπουφάν
Β Παντελόνι
Γ Μπότες Γάντια


Στα δερμάτινα η επιλογή μας είναι κλασσική. Είναι ιδανικά ρούχα για τη προστασία μας σε περίπτωση πτώσης διατηρούν τη θερμοκρασία του σώματος μας αλλά για το καλοκαίρι στην Ελλάδα δεν είναι το κατάλληλο είναι βαριά σκουρόχρωμα και δεν είναι αδιάβροχα
Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΠΛΑΣΤΙΚΩΝ ΣΤΙΣ
ΚΛΕΙΔΩΣΕΙΣ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΟΥΝ
ΤΟΝ ΑΝΑΒΑΤΗ ΚΑΙ ΤΟΝ
ΣΥΝΕΠΙΒΑΤΗ

Στα συνθετικά θα βρείτε πολλά καλά φτηνά ακριβά κοντά μακριά αδιάβροχα και μη, Εδώ θα πρέπει να δείτε τι σας βολεύει στην οδήγηση, επίσης ανάλογα την περιοχή που θα πάς θα φορέσεις και το ρούχο αν πάς Αφρική δεν θα φορέσεις ένα βαρύ χειμωνιάτικο μπουφάν αλλά στη βόρεια Ευρώπη φοριέται άνετα ας είναι καλοκαίρι.


Καλό θα είναι να φοράτε πάντα μπότες γάντια αυτά τα δύο προστατεύουν από μυγάκια πέτρες προπορευόμενων οχημάτων και από της πτώσεις Επίσης το να φοράτε και ένα φουλάρι για τον ιδρώτα και να προστατεύει τον λαιμό από τα μυγάκια είναι προτεινόμενο!


ΣΩΣΤΗ ΦΟΡΤΩΣΗ
Μετά ένα σετ αδιάβροχα για τον καθένα επιβαίνοντα καλό θα είναι να το έχετε μαζί σας οι καλοκαιρινές μπόρες ποτέ δεν ξέρεις πότε έρχονται, θα σας κρατήσουν στεγνούς και γλιτώνετε από τα κρυολογήματα.


ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΑΛΛΑ ΕΥΧΗ
 ΜΑΣ:ΑΓΡΑΤΖΟΥΝΙΣΤΕΣ!
Για το τέλος ένα τσαντάκι μέσης είναι πολύ βολικό για να βάλετε τα χαρτιά σας μολύβι χαρτί πορτοφόλι και ότι άλλα μικροπράγματα έχετε μαζί σας. Δεν βάζουμε μέσα τα εργαλεία μας γιατί σε περίπτωση πτώσης μπορεί να μας τραυματίσουν.




Ετοιμαζόμαστε για 10-ήμερες διακοπές παρέα με την αγαπημένη μας και θα πρέπει να πάρουμε όλα τα απαραίτητα πράγματα μαζί μας, τα οποία ποια είναι;


Όσα λιγότερα τόσο καλύτερα, χωρίς να κάνουμε «σκόντο» στα εργαλεία μας. Πολλοί μοτοσικλετιστές παίρνουν μαζί τους ένα σορό πράγματα και στο τέλος των διακοπών τα μισά είναι άθικτα. Διαβάζοντας το μάνουαλ του κατασκευαστή θα δούμε πόσα κιλά επιτρέπετε να τη φορτώσουμε μαζί με εμάς βγάζοντας το βάρος μας και το βάρος της μοτοσικλέτας μας μένουν τα κιλά που θα πρέπει να τη φορτώσουμε.


ΛΑΘΟΣ ΦΟΡΤΩΣΗ
Καλό θα είναι βέβαια να μην τη φορτώνουμε ακριβώς στα κιλά της για να έχουμε καλή οδική συμπεριφορά και μην βρεθούμε με κομμένο υποπλαίσιο .θα πρέπει να γνωρίζουμε πως μια παραφορτωμένη μοτοσικλέτα φρενάρει πιο αργά και προσπερνά ακόμα αργότερα.


Φορτώνοντας την προσέχουμε να είναι ισομερή κατανεμημένο το βάρος (δεξιά αριστερά. Να τοποθετήσουμε τα βάρη όσο πιο κοντά στο κέντρο βάρους της μοτοσικλέτας. Φροντίζουμε τα πολλά κιλά να μην είναι πίσω από τον πίσω άξονα της μηχανής μας.


ΤΑΝΚΒΑG: ΒΟΛΙΚΟ ΑΛΛΑ ΠΡΟΣΟΧΗ
ΚΑΤΑ ΤΗ ΦΟΡΤΩΣΗ
Εφόσον έχουμε της πλαϊνές βαλίτσες καλό θα είναι να μην χρησιμοποιούμε το top case γιατί με το στροβιλισμό του αέρα δημιουργούνται ταλαντώσεις από την πίσω πλευρά της μηχανής που μεταφέρονται στο μπροστινό τμήμα και έχει αποτέλεσμα τη σημαντική αστάθεια.


Μπορούμε να το αντικαταστήσουμε με ένα αδιάβροχο σάκο δένοντάς τον με ιμάντες στη σχάρα και αν είμαστε μόνοι μας στη σέλα του συν-αναβάτη. Τα βαριά πράγματα τα τοποθετούμε στο πάτο από της πλαϊνές βαλίτσες


ΚΡΑΝΟΣ "ΠΡΟΗΓΜΕΝΗΣ" ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ
Τα χρήσιμα αντικείμενα φωτογραφικά κινητά τηλέφωνα φακό κ.ά., τα βάζουμε στο tankbag που προσέχουμε να μην είναι μεγάλο και «ενοχλεί» το τιμόνι. Τα ρούχα τα τοποθετούμε στο πλάι. Καλό είναι να πάρουμε ακριβός τα ρούχα που θα χρειαστούμε, και όχι παραπάνω τα απαραίτητα στο tankbag.


Τα εργαλεία τον κατασκηνωτικό εξοπλισμό τα βάζουμε στον αδιάβροχο σάκο που αναφέραμε πριν.


Εκτός από της βάσης του κατασκευαστή καλό θα είναι να δένουμε της αποσκευές μας με επιπλέον ιμάντες και να της ελέγχουμε συχνά. Τώρα που έχουμε φορτωμένη τη μοτοσικλέτα θα πρέπει να συσφίξουμε τη προφόρτιση του ελατηρίου και αν έχουμε την απόσβεση επαναφοράς


Μετά από όλα αυτά μπορούμε να ταξιδέψουμε.


ΩΡΑΙΑ ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΚΡΑΝΟΣ (;)
1.ΠΑΝΤΑ κράνος ακόμα και για την ποιο κοντινή διαδρομή


2.Μπουφάν και γάντια οδηγός και συνεπιβάτης


3.Ο οδηγός ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΠΙΝΕΙ


4.Ο συνοδηγός προσέχει και ΔΕΝ ΑΦΗΝΕΙ ΤΟΝ ΟΔΗΓΟ ΝΑ ΠΙΕΙ


5.Οδηγάμε προσεκτικά κι όχι επιθετικά. Σφήνες, αδιαφορία στη σήμανση, μη έλεγχος καθρέπτη, μη χρήση των φλάς ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΓΟΡΕΥΜΕΝΑ


6.Πάντα στην εθνική έχουμε τα φώτα μας αναμμένα.


7.Γνωρίζουμε τις δυνατότητες της μηχανής και τις δικές μας ώστε να αποφύγουμε οποιοδήποτε εμπόδιο ή να φρενάρουμε απότομα.


8. Είμαστε πάντα προετοιμασμένοι για το ΑΠΡΟΟΠΤΟ δηλαδή


- Τον πεζό που διασχίζει τον δρόμο
- Τα ζώα (αλλά και τα "ζώα") στους επαρχιακούς δρόμους
- Τα λάδια, νερά ή την άθλια άσφαλτο (συνηθισμένο στο οδόστρωμα της Ελληνικής επικράτειας)
- Τις πέτρες, σαμαράκια ή τις λακκούβες
- Την μη αναμενόμενη αντίδραση του συνεπιβάτη μας σε κάποιο ελιγμό μας
- Το φορτηγό ή τρακτέρ διασχίζει κάθετα τον δρόμο
- Τον οδηγό του αυτοκινήτου που στρίβει χωρίς φλάς
- Τον οδηγό του αυτοκινήτου που φρενάρει απότομα


9. Η μηχανή χρειάζεται ΤΑΚΤΙΚΑ ΦΡΟΝΤΙΔΑ


Ευχή δική μας, καλή "απόδραση" και - το σημαντικότερο - καλή επιστροφή!



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...