Τον δέοντα σεβασμό στον πεζό και στον άνθρωπο με ειδικές ανάγκες που συνήθως αδυνατούν να διασχίσουν τα πεζοδρόμια, όταν αυτά φιλοξενούν εργοτάξια, αποπειρώνται να δείξουν επιτέλους τα συναρμόδια υπουργεία Υποδομών και Περιβάλλοντος...
Με κοινή απόφαση που υπογράφουν ο υπουργός Υποδομών Δημήτρης Ρέππας και η υπουργός Περιβάλλοντος Τίνα Μπιρμπίλη, τίθενται αυστηροί περιορισμοί στην εγκατάσταση εργοταξίων σε κοινόχρηστους χώρους.
Ετσι, κάθε εργολάβος οφείλει:
*Να διασφαλίζει ελεύθερο από εμπόδια διάδρομο για τον πεζό και τη διέλευση αναπηρικού αμαξιδίου, με ελάχιστο πλάτος 1,20 μέτρα (ή εάν δεν είναι εφικτό 0,90 μ.) υποχρεωτικά. Σε περιοχές αλλαγών της πορείας του αμαξιδίου απαιτείται ελεύθερος χώρος 1,50 Χ 1,50 μ.
*Να δημιουργήσει στο οδόστρωμα νέο πρόσθετο τμήμα, εάν το πλάτος του πεζοδρομίου δεν επαρκεί, καταλαμβάνοντας χώρο από τα αυτοκίνητα
*Εναλλακτικά, αντί της δημιουργίας πρόσθετου πεζοδρομίου, να διοχετεύει την κίνηση των πεζών σε λωρίδα του οδοστρώματος και να εγκαθιστά ράμπες για τα αναπηρικά αμαξίδια
*Να εξασφαλίσει τη διέλευση με γέφυρα, σε περίπτωση μικρού πλάτους του πεζοδρομίου
*Να διοχετεύει την πορεία πεζών και ΑΜΕΑ στο απέναντι πεζοδρόμιο, εάν οι συνθήκες είναι απαγορευτικές (κλείσιμο κυκλοφορίας οχημάτων κτλ)
Με την ίδια απόφαση τα υπουργεία Υποδομών και Περιβάλλοντος βάζουν τάξη στην ασφάλιση, τη σήμανση και τον φωτισμό του εργοταξίου, καθιστώντας υποχρεωτικά μία σειρά από μέτρα. Ωστόσο, τα πρόστιμα και οι ποινές δεν αυξάνονται, αλλά παραμένουν στο ίδιο επίπεδο με το 1999.