Ακόμη και αν κάποιος διαφωνεί με την κίνηση Γκλέτσου, φαίνεται ότι και χάρη σ' αυτή κάποιοι ξύπνησαν απ' το... λήθαργο.
Είδαν ότι ... υπάρχουν ακόμη τσιφλικάδες στην Ελλάδα που αναγκάζουν τους πολίτες να πληρώσουν για να πάνε στο χωράφι τους!
Κάνοντας το “λογαριασμό” οι εταιρείες φαίνεται πως κατάλαβαν ότι ακόμη και αν κινηθούν δικαστικά το... ταμείο τους θα είναι μείον στο τέλος και έτσι όλα δείχνουν ότι θα δεχθούν να μειώσουν τις τιμές των διοδίων.
Η κυβέρνηση θέλει τώρα να επιτύχει την αλλαγή των συμβάσεων που υπογράφηκαν το 2007. Στόχος είναι οι νέες συμβάσεις και άρα οι μειώσεις στα διόδια να ισχύσουν από τον ερχόμενο Μάρτιο.
Γιατί θα που “ναι” οι εταιρείες; Με έναν πρόχειρο υπολογισμό που κάνουν βλέπουν ότι μονάχα λόγω κρίσης η κίνηση έχει μειωθεί και πλέον εισπράττουν μόνο ένα ευρώ για κάθε πέντε ευρώ που ξοδεύουν για το δρόμο.
Ακόμη χειρότερα για τις εταιρείες το κίνημα “δεν πληρώνω” μείωσε κι άλλο τις εισπράξεις την ώρα που οι τράπεζες πιέζουν αρνούμενες να συνεχίσουν τη χρηματοδότηση έργων που... μπαίνουν μέσα.
Σύμφωνα με “Το Βήμα” ήδη ο επικεφαλής της εταιρείας Vinci Louis Roch Βurgard που έχει αναλάβει μεγάλα τμήματα της Ολυμπίας Οδού (Τσακώνα-Ελευσίνα) αλλά και του δρόμου από το Μαλιακό ως το Κλειδί Ημαθίας παραδέχθηκε σε ξένα μέσα ενημέρωσης ότι η εταιρεία συζητάει με το δημόσιο την επαναδιαπραγμάτευση της σύμβασής της.
Όλα δείχνουν ότι το Δημόσιο θα επιβάλλει μειωμένα διόδια... δίνοντας όμως στις εταιρείες την εκμετάλλευση των δρόμων για περισσότερα χρόνια.
Εκτός από τους δρόμους στο τραπέζι μπαίνει και η γέφυρα του Ρίου, όπου το αντίτιμο των 12,20 μπορεί να είναι... λίγο μπροστά στην ταλαιπωρία της “παντόφλας” για όσους δεν κάνουν συχνά ταξίδι, αποτελεί όμως μεγάλη οικονομική αιμορραγία για όσους μετακινούνται καθημερινά από και προς τη δουλειά τους μέσω γέφυρας. Όλα δείχνουν αυτή τη στιγμή ότι η μείωση των διοδίων θα ξεκινήσει απ' τη γέφυρα.
“Εδώ είμαστε και θα δούμε” λένε οι οδηγοί που σήμερα πληρώνουν το ταξίδι Αθήνα-Θεσσαλονίκη και πίσω 50 ευρώ ή17 ευρώ για το δρόμο-καρμανιόλα από την Αθήνα ως την Πάτρα και άλλα 24 ως την Τρίπολη και πίσω.Ας περιμένουμε να δούμε πόση θα είναι η μείωση και κυρίως πότε θα γίνουν οι δρόμοι.