Mέχρι τώρα μαθαίναμε υπάκουα να πληρώνουμε το κράτος και τις δημόσιες υπηρεσίες του. Η αλήθεια είναι ότι και αυτοί υποχρεούνται να μας πληρώνουν σε διάφορες περιπτώσεις. Μάθε πώς να σηκώσεις την μπάνκα των ΔΕΚΟ κι αν έχεις χρόνο για σκότωμα, μόλις απόκτησες καινούργιο χόμπι!...
- 15 ευρώ από τη ΔΕΗ, αν δεν τηρηθεί κάποια προθεσμία από τις 8 εγγυημένες που προβλέπονται, όπως π.χ. τοποθέτηση-σύνδεση μετρητή έως 3 μέρες, απάντηση σε γραπτό αίτημα ή παράπονο 10-15 μέρες.
- 30 ευρώ (ή 60 ευρώ αν η χρονική καθυστέρηση ικανοποίησης του αιτήματος υπερβεί το διπλάσιο των προθεσμιών) από την ΕΥΔΑΠ, αν δεν τηρηθεί π.χ. η αποκατάσταση πεζοδρομίου ή οδοστρώματος λόγω έργων σε 5 μέρες, η λήψη δείγματος για έλεγχο ποιότητας νερού σε 24 ώρες.
- 36 ευρώ από τα ΕΛΤΑ για περιπτώσεις όπως απώλεια ή βλάβη περιεχομένου συστημένου γράμματος εσωτερικού ή εξωτερικού, αλλά και 235 ευρώ για απώλεια ή βλάβη περιεχομένου συνήθους δέματος.
- 150 ευρώ μάξιμουμ για βλάβη ή απώλεια αποσκευών, ενώ αν το δρομολόγιο του Προαστιακού καθυστερήσει περισσότερο από 20 λεπτά δικαιούσαι επιστροφή του αντίτιμου του εισιτηρίου (σε διεθνή μεταφορά αν καθυστερήσει το τρένο δικαιούσαι να συνεχίσεις το ταξίδι με ανώτερης κατηγορίας θέση στο τρένο).
- 30 ευρώ αν κάποιο υπηρεσιακό όργανο ΟΑΣΑ, ΤΡΑΜ, ΗΛΠΑΠ, ΕΘΕΛ ή ΗΣΑΠ επιδείξει ανάρμοστη συμπεριφορά απέναντί σου.
.και 30 ευρώ αν δεν απαντήσουν έγκαιρα σε έγγραφο με αίτημα ή υπόδειξη.
- 30 ευρώ από τον Οργανισμό Λιμένος Ραφήνας για ανάρμοστη συμπεριφορά υπηρεσιακών οργάνων.
.και 15 ευρώ για μη έγκαιρη απάντηση σε έγγραφο.
- 250 ευρώ αν αρνηθεί αεροπορική εταιρεία να σε επιβιβάσει σε πτήση ενώ έχεις κάνει κράτηση για πτήσεις έως και 1.500 χλμ., 400 ευρώ για πτήσεις μέχρι 3.500 χλμ. και όλες εντός Ε.Ε. άνω των 1.500 χλμ. και 600 ευρώ για τις υπόλοιπες πτήσεις...
...επίσης δωρεάν γεύματα και αναψυκτικά και δύο δωρεάν τηλεφωνήματα (ή φαξ ή e-mail) για καθυστερήσεις άνω των 2 ωρών για πτήσεις έως 1.500 χλμ. ή άνω των 3 ωρών για πτήσεις μέχρι 3.500 χλμ. και όλες εντός Ε.Ε. άνω των 1.500 χλμ.
Σημ.: Όλα τα παραπάνω προκύπτουν από τον Χάρτη Υποχρεώσεων Δημοσίων Υπηρεσιών προς τον Καταναλωτή, όπως δημοσιεύθηκε πρόσφατα από το Υπουργείο Ανάπτυξης. Για περισσότερες πληροφορίες: Γενική Γραμματεία Καταναλωτή, τηλέφωνο 1520 ή www.efpolis.gr