Τρίτη 26 Απριλίου 2011

Σχεδιάζεται μείωση των εισιτηρίων στα πλοία - Δείτε πόσο θα επωφεληθούν οι πολίτες

Αυτό που εξετάζεται αυτή τη στιγμή είναι η κατάργηση του ΚΑΕΟ (Κεφάλαιο Ασφάλισης Επιβατών και Οχημάτων) που επιβαρύνει με 6,5% τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια.


Σε κατάργηση κάποιων κρατήσεων υπέρ...
τρίτων, προκειμένου να υπάρξει φθηνό ακτοπλοϊκό εισιτήριο για επιβάτες και οχήματα και ενόψει καλοκαιριού να αυξηθεί η τουριστική κίνηση, αναμένεται να προχωρήσει το υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων Νήσων και Αλιείας.


Σύμφωνα με πληροφορίες, το όφελος στις τιμές των εισιτηρίων για κάθε επιβάτη, όχημα και φορτηγό από κάποιες καταργήσεις κρατήσεων υπέρ τρίτων θα είναι από 8% έως 12%, αρκεί όπως τονίζουν κύκλοι στο ΥΘΥΝΑΛ να υπάρξει συμφωνία των ακτοπλόων πως η μείωση αυτή θα λειτουργήσει προς όφελος του πολίτη.


Αυτό που εξετάζεται αυτή τη στιγμή είναι η κατάργηση του ΚΑΕΟ (Κεφάλαιο Ασφάλισης Επιβατών και Οχημάτων) που επιβαρύνει με 6,5% τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και αποδίδεται στο ΝΑΤ σε περίπτωση ναυαγίου ή ατυχήματος.


Σημειώνεται ότι τα πλοία των εταιρειών είναι ασφαλισμένα, για τους επιβάτες και τα οχήματα επιπλέον, σε μεγάλες ασφαλιστικές εταιρείες.


Επίσης, συζητείται η κατάργηση των αχθοφορικών τελών που σε ορισμένα νησιά επιβαρύνουν τον επιβάτη και το όχημα και είναι ξεχωριστά από τα εισιτήρια.


Για παράδειγμα, η επιβάρυνση σε λεμβουχικά και αχθοφορικά τέλη που εισπράττονται σε κάποια λιμάνια ανά επιβάτη είναι 0,55 λεπτά έως 1,09 ευρώ.


Επίσης, ένα άλλος τέλος που υπάρχει έως σήμερα είναι η λεγόμενη διαφυγούσα εργασία από εκφορτώσεις. Παλαιότερα, τα βαπόρια δεν έπαιρναν φορτηγά στο εσωτερικό τους και τα περισσότερα προϊόντα φορτώνονταν από εργάτες σε αυτά. Οι εργάτες αυτοί πληρώνονταν από ειδικό τέλος που είχε οριστεί στα εισιτήρια το οποίο βέβαια υπάρχει έως σήμερα παρά το γεγονός ότι τα καράβια πλέον δεν χρειάζονται εργάτες για να φορτώνουν προϊόντα και στα πλοία μπορεί να μπαίνουν πολλά φορτηγά.


Για παράδειγμα, το τέλος διαφυγούσας εργασίας που επιβαρύνει ένα εισιτήριο φορτηγού μέχρι 5 τόνους από την Κρήτη για τον Πειραιά είναι 4% και 8% για φορτηγά πάνω από 5 τόνους.


Αυτό βέβαια που σύμφωνα με πληροφορίες δεν πρόκειται να αλλάξει είναι ο ΦΠΑ, ο επίναυλος (σ.σ. είναι το ποσοστό του 3% επί του καθαρού ναύλου για τη μεταφορά επιβατών και οχημάτων στις τακτικές θαλάσσιες μεταφορές, ο οποίος αποδίδεται υπέρ ενός ταμείου για την ενίσχυση των άγονων γραμμών για την ακτοπλοΐα) και τα λιμενικά τέλη.


Το ΦΠΑ για τα εισιτήρια των επιβατών είναι 13% και 23% για τα οχήματα.


Σημειώνεται, επίσης, ότι κάθε επιβάρυνση που συμπεριλαμβάνεται στα εισιτήρια των επιβατών (ΝΑΤ/ΚΑΕΟ, ΟΛΠ, επίναυλος, λιμενικά τέλη) έχει ξεχωριστά ΦΠΑ 13% για τους επιβάτες και 23% για τα οχήματα. Οι ακτοπλοϊκές εταιρείες αντιδρούν για τέλη υπέρ τρίτων τα οποία τονίζουν ότι επιβαρύνουν τα εισιτήρια των επιβατών εδώ και χρόνια.


Παρακάτω παρατίθεται ένα παράδειγμα επιβάρυνσης εισιτηρίου για επιβάτη και ενός οχήματος στη γραμμή Πειραιάς -Πάρος:


Επιβάτης


Καθαρός ναύλος 24,06 ευρώ


ΦΠΑ ναύλου 3,13 ευρώ


ΝΑΤ-ΦΠΑ 1,77ευρώ


Επίναυλος+ΦΠΑ 0,82 λεπτά


ΟΛΠ+ΦΠΑ 0,65 λεπτά


Λιμενικό ταμείο+ΦΠΑ 0,68 λεπτά


Αχθοφορικά+ΦΠΑ 0,79 λεπτά


Ο επιβάτης πληρώνει 31,89 ευρώ, από τα οποία τα 7,83 ευρώ είναι οι κρατήσεις υπέρ τρίτων, 2,96 ευρώ η προμήθεια του τουριστικού πρακτορείου, 21,10 ευρώ η καθαρή είσπραξη της ακτοπλοϊκής εταιρείας.


Όχημα Ι.Χ.


Καθαρός ναύλος 52,23 ευρώ


ΦΠΑ ναύλου 13,39 ευρώ


ΝΑΤ+ΦΠΑ 4,66 ευρώ


επίναυλος+ΦΠΑ 2,15 ευρώ


ΟΛΠ+ΦΠΑ 1,28 ευρώ


Λιμενικό Ταμείο+ΦΠΑ 1,79 ευρώ


Το όχημα πληρώνει 81,50 ευρώ, από τα οποία τα 23,27 ευρώ είναι οι κρατήσεις υπέρ τρίτων, 7,16 ευρώ η προμήθεια του τουριστικού πρακτορείου, ενώ η εταιρεία εισπράττει 51,07 ευρώ.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...