Τρίτη 12 Απριλίου 2011

Τι αλλαγές θα φέρει η πεζοδρόμηση της Πανεπιστημίου

Μετά τη συγκρότηση δεκαμελούς επιτροπής, προωθείται με γρήγορους ρυθμούς από τα συναρμόδια υπουργεία η πεζοδρόμηση της Πανεπιστημίου, κάτι που θα...
προκαλέσει κυκλοφοριακές αναταράξεις.


Σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα παρουσία της Τίνας Μπιρμπίλη και του Δημήτρη Ρέππα, συγκροτήθηκε η επιτροπή που αποτελείται από εκπροσώπους των συναρμόδιων υπουργείων και του Δήμου Αθηναίων.


Η αλλαγή που πρόκειται να γίνει με την πεζοδρόμηση της οδού Πανεπιστημίου, σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας "Ελευθεροτυπία", αναμένεται να συμβάλει στην αλλαγή της εικόνας του κέντρου της Αθήνας και να αποτελέσει το έναυσμα για την πολεοδομική ανασυγκρότηση άλλων περιοχών του κέντρου.


Εντός Μαΐου αναμένεται να γίνει το πρώτο βήμα, με την προκήρυξη διεθνούς αρχιτεκτονικού διαγωνισμού που προβλέπεται να ολοκληρωθεί έως τα τέλη του χρόνου και χρονικό ορίζοντα ολοκλήρωσης των έργων το 2014.


Τις επόμενες ημέρες αναμένεται να ανακοινωθεί ο ανάδοχος που θα αναλάβει την πεζοδρόμηση της Β. Όλγας, που θα ενοποιήσει το Ζάππειο με τους στύλους του Ολυμπίου Διός. Το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι το κυκλοφοριακό για ένα δρόμο με ημερήσια κυκλοφορία 80-100 χιλιάδων οχημάτων.


Έχει αποφασιστεί η δημιουργία δύο κυκλοφοριακών βρόχων, ώστε να δημιουργηθεί μια εκτεταμένη ζώνη για πεζούς, τραμ και ποδήλατα με βασικό κορμό την Πανεπιστημίου.


Οι αλλαγές στους δρόμους
1) Η κίνηση των οχημάτων προς το κέντρο θα γίνεται μέσα από τη διαδρομή Πειραιώς-Σταδίου-Φιλελλήνων, που θα παραμείνουν ως έχουν


2) Η αντίθετη κίνηση θα εξασφαλίζεται μέσω της Β.Σοφίας-Ακαδημίας-Χαλκοκονδύλη-3ης Σεπτεμβρίου
Για να εξασφαλιστεί αυτή η διαδρομή θα αλλάξουν κατεύθυνση η Ακαδημίας και η Χαλκοκονδύλη, που παράλληλα ως κάθοδοι θα βελτιώσουν και την εκπομπή καυσαερίων.
Για κυκλοφοριακούς λόγους, θα αλλάξει η κίνηση στην Αγίου Κωνσταντίνου. Υπό εξέταση είναι η Αχαρνών, που ενδέχεται να παραμείνει ως έχει.


3) Ξεκινούν κατά προτεραιότητα οι μελέτες για την επέκταση της γραμμής του τραμ, με ευθύνη τής Αττικό Μετρό.


4) Διακόπτονται οι διαμπερείς γραμμές λεωφορείων και τρόλεϊ. Μάλιστα, παρά τις αρχικές σκέψεις, τα τρόλεϊ δεν θα κινούνται στη λωρίδα της Πανεπιστημίου. Θα διατηρηθούν, αλλάζοντας διαδρομές, οι ιστορικές γραμμές Πατήσια-Αμπελόκηποι και Κυψέλη-Παγκράτι, καθώς και η περιμετρική μέσω λεωφόρου Αλεξάνδρας. Οι υπόλοιπες γραμμές θα προσεγγίζουν το κέντρο, θα κάνουν στάση και θα επιστρέφουν στις αφετηρίες τους.


5) Διατηρούνται ανοιχτές για όλα τα οχήματα οι οδοί Μπενάκη και Αμερικής, που θα διακόπτουν την πεζοδρομημένη Πανεπιστημίου, ώστε να εξυπηρετούνται οι γειτονιές γύρω από τα Εξάρχεια και το Κολωνάκι. Ειδικά για τα μέσα μεταφοράς θα υπάρχει διάδρομος μέσω των οδών Ομήρου και Σίνα, ενώ θα εξασφαλίζεται μικρός οδικός δακτύλιος για την εξυπηρέτηση των ξενοδοχείων και τον εφοδιασμό των επιχειρήσεων.


6) Διαπλατύνονται τα πεζοδρόμια προς την πλευρά του Εθνικού Κήπου κατά μήκος της Αμαλίας. Η λεωφόρος σήμερα διαθέτει οκτώ λωρίδες κυκλοφορίας, αλλά θα μειωθούν σε τέσσερις, αφού προβλέπεται να εξυπηρετούν μόνον το τραμ και τα λεωφορεία-τρόλεϊ. Το ίδιο θα γίνει σε ένα μικρό τμήμα της Β. Σοφίας, αφού θα πάψουν να χρησιμοποιούνται οι τρεις λωρίδες στο ρεύμα προς Ομόνοια, ανάμεσα στην Ακαδημίας και την Πανεπιστημίου.


7) Για την εξασφάλιση της 24ωρης ζωής στην περιοχή εξετάζεται πρόταση να αξιοποιηθούν τα κενά ακίνητα, από τα οποία 50% ανήκουν στο Δημόσιο. Ιδιαίτερο βάρος δίνεται στο ζωντάνεμα της πλατείας Δικαιοσύνης. Το κλειστό κτίριο ανήκει σε ασφαλιστικό ταμείο, όμως στον ελεύθερο χώρο μπορεί να λειτουργήσει αναψυκτήριο.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...