Κυριακή 20 Μαρτίου 2011
Ο πυρηνικός σταθμός «δεν θα επαναλειτουγήσει»
Ο πυρηνικός σταθμός της Φουκουσίμα δεν θα επαναλειτουργήσει, δήλωσε την Κυριακή ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γιούκιο Εντάνο.
«Λαμβάνοντας υπόψη με αντικειμενικότητα την κατάσταση στο σταθμό, πιστεύω ότι είναι φανερό ότι ο σταθμός Φουκουσίμα Νταΐτσι (αριθμός 1) δεν είναι σε θέση να επαναλειτουργήσει», ανέφερε.
Ο Εντάνο τόνισε ωστόσο ότι την απόφαση δεν θα λάβει μόνο η κυβέρνηση αλλά και η εταιρία που διαχειρίζεται το σταθμό, η Tokyo Electric Power Company, μια από τις μεγαλύτερες ιδιωτικές εταιρίες ηλεκτρισμού της Ιαπωνίας.
Σύμφωνα εξάλλου με το Kyodo, τεχνικοί της εταιρίας αποκατέστησαν την ηλεκτροδότηση στον αντιδραστήρα Nο 2 του σταθμού της Φουκουσίμα.
Έλεγχοι σε σπανάκι και γάλα που παράγονται κοντά στο εργοστάσιο στη Φουκουσίμα έδειξαν επίπεδα ραδιενέργειας πάνω από επιτρεπόμενο όριο. Δείγμα νερού της βρύσης στο Τόκιο εμφάνισε πολύ μικρό επίπεδο ραδιενέργειας.
Μέχρι τη Δευτέρα η ιαπωνική κυβέρνηση θα έχει αποφασίσει εάν θα περιορίσει την κατανάλωση και τη διάθεση τροφίμων από την περιοχή, η οποία βρίσκεται κοντά στον πυρηνικό σταθμό της Φουκουσίμα, δήλωσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος.
Ο νεώτερος επίσημος απολογισμός των νεκρών από τον καταστροφικό σεισμό και το τσουνάμι στην Ιαπωνία ανήλθε στους 8.133, ενώ 12.272 είναι οι αγνοούμενοι, μετέδωσε το ιαπωνικό πρακτορείο ειδήσεων Kyodo, επικαλούμενο την αστυνομία.
Η αστυνομία έχει εκφράσει φόβους για περισσότερους από 15.000 νεκρούς μόνο στην επαρχία Μιγιάγκι.
