Το 2013 θα παραδοθεί η σήραγγα έξι χιλιομέτρων στην Αθηνών - Θεσσαλονίκης. Δυνατότητα παράκαμψης επικίνδυνων περασμάτων των Τεμπών και του Πλαταμώνα. Καταργούνται οι στροφές. Έργο ύψους...
1,3 δις ευρώ. Μείωση χρόνου διέλευσης της σήραγγας σε μόλις 17 λεπτά, από τα 30 που απαιτούνταν
Μέσα στην άνοιξη ολοκληρώνεται η διάνοιξη της μεγαλύτερης δίδυμης οδικής σήραγγας των Βαλκανίων, μήκους 6 χιλιομέτρων, η οποία μαζί με τις δύο μικρότερες, 2 και 3 χιλιομέτρων, τις 22 γέφυρες και τα 14 χιλιόμετρα ανοιχτής οδοποιίας θα παρακάμπτουν τα επικίνδυνα περάσματα των Τεμπών και του Πλαταμώνα και θα ολοκληρώσουν το πιο απαιτητικό τμήμα του αυτοκινητοδρόμου Αθηνών - Θεσσαλονίκης σε δύο χρόνια από τώρα.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ του Έθνους, τα συνεργεία της κατασκευάστριας κοινοπραξίας, που εργάζονται ταυτόχρονα από δύο πλευρές στη σήραγγα Τ2, στα σπλάχνα του Κισσάβου, υπολογίζουν ότι μέχρι το τέλος του Απριλίου θα συναντηθούν, καθώς η έως σήμερα πρόοδος του έργου βρίσκεται στο 94% και απομένουν μόλις 250 μέτρα.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των στελεχών της «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε.» το σύνολο του έργου αναμένεται να παραδοθεί έως το καλοκαίρι του 2013. Με την ολοκλήρωση του έργου, η διέλευση του συγκεκριμένου τμήματος, μήκους σχεδόν 30 χιλιομέτρων, θα γίνεται με απόλυτη ασφάλεια σε 17 λεπτά της ώρας, ενώ σήμερα απαιτούνται από 30 έως και 60 λεπτά, ανάλογα με την κίνηση.
Το έργο, προϋπολογισμού 1,3 δισ. ευρώ, κατασκευάζεται από κοινοπραξία εταιρειών, στην οποία συμμετέχουν δύο εκ των μεγαλύτερων κατασκευαστικών ομίλων παγκοσμίως (HOCHTIEF, VINCI) καθώς και ορισμένες από τις σημαντικότερες ελληνικές (ΑΚΤΩΡ, J & P ΑΒΑΞ, ΑΕΓΕΚ, ΑΘΗΝΑ). Διανοίγονται παράλληλα δύο ανεξάρτητοι κλάδοι, με καθέναν να περιλαμβάνει δύο λωρίδες κυκλοφορίας και μια πλήρη λωρίδα έκτακτης ανάγκης.