Πέμπτη 24 Μαρτίου 2011

Οι οκτώ στους 10 θανάτους μοτοσυκλετιστών προέρχονται από χτύπημα στο κεφάλι

Σε τραυματισμό στο κεφάλι οφείλεται το 80% των θανάτων των δικυκλιστών που έχουν εμπλακεί σε ατύχημα, σύμφωνα με έρευνα για τη χρήση κράνους που έκανε το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο για λογαριασμό του υπουργείου Υποδομών. Επιπλέον...
, οι δικυκλιστές που δεν φορούν κράνος αντιμετωπίζουν διπλάσιες πιθανότητες να υποστούν κρανιοεγκεφαλική κάκωση σε περίπτωση πτώσης ή σύγκρουσης. Όπως προκύπτει από τη μελέτη, ένα από τα τρία τροχαίων ατυχημάτων που γίνονται στην Ελλάδα αφορά δικυκλιστές, ενώ ένας στους τέσσερις αναβάτες δεν φορούν κράνος. Το ποσοστό αυτό μέσα στις πόλεις είναι 27%, ενώ εμφανίζεται σημαντικά μειωμένο σε εθνικές και επαρχιακές οδούς, όπου καταγράφεται μη χρήση κράνους για το 4% των δικυκλιστών. Εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι το ποσοστό της παράβασης ανέρχεται σε 30% μεταξύ των γυναικών οδηγών δικύκλων. Ανησυχητικά είναι τα στοιχεία για τους συναναβάτες δικύκλων, καθώς περισσότεροι από τους μισούς (54%) και ιδίως γυναίκες δεν φορούν κράνος. Είναι, επίσης, χαρακτηριστικό ότι αυξημένο ποσοστό χρήσης κράνους από τους οδηγούς δικύκλων παρατηρείται κατά τις καθημερινές και τις πρωινές ώρες (10- 2) και το Σαββάτο τις μεσημεριανές ώρες, όταν είναι εντονότερη η αστυνόμευση. Eνθαρρυντικό, πάντως, είναι το γεγονός ότι, σύμφωνα με τα στοιχεία της Τροχαίας, για τα έτη 2009-2010 υπάρχει μείωση των επικίνδυνων παραβάσεων, που αφορούν τη μη χρήση κράνους κατά 34,3%. Όπως δήλωσε ο κ. Βούγιας, με τα μέτρα που έχει λάβει η πολιτεία, κατέστη δυνατόν να μειωθεί 20% στη δεκαετία 2000-2010 ο αριθμός των θυμάτων από τροχαία. Μάλιστα, σε ό,τι αφορά τη χρήση κράνους που στην αρχή του 2000 ήταν σε μηδενικά επίπεδα, ο στόχος του σχεδιασμού ήταν η επίτευξη χρήσης σε ποσοστό 70%. «Σήμερα, είμαστε στο 75% και συνεχίζουμε τις προσπάθειες», τόνισε ο κ. Βούγιας.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...