Πέμπτη 27 Ιανουαρίου 2011

Το νέο λογότυπο των Starbucks έφερε γκρίνιες. Γιατί άλλαξε όμως;

Τα Starbucks είναι γνωστά ως η μεγαλύτερη αλυσίδα καφετεριών στον κόσμο. Πριν από μερικές μέρες η εταιρεία από το Seattle παρουσίασε το νέο της λογότυπο, αλλάζοντάς το για τρίτη φορά από την ίδρυσή της το...
1971. Και αν ως τώρα οι αλλαγές γίνονταν απλά για να φρεσκάρουν την εικόνα της εταιρείας, αυτή τη φορά κάτι βαθύτερο κρύβεται από πίσω καθώς πλέον αφαιρέθηκαν οι λέξεις «Starbucks» και «Coffee».


Έτσι λοιπόν το νέο λογότυπο είναι πιο «Ελληνικό» αφού η σειρήνα που παραμένει σε πράσινο χρώμα, έχει ως πηγή έμπνευσης αρχαίοελληνική Σειρήνα (αυτή που ήθελε να παρασύρει στο θάνατο τον Οδυσσέα και τους συντρόφους του). Είναι μάλιστα η πρώτη φορά που η Starbucks αλλάζει το λογότυπό της από όταν εισήχθη στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης το 1992. Όπως δήλωσε ο CEO των Starbucks, Howard Schultz, η αιτία γι αυτή την αλλαγή οφείλεται στο γεγονός ότι θέλει η εταιρεία να μπορεί να πουλάει κι άλλα προϊόντα που δεν έχουν σχέση με καφέ. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι πριν από λίγο καιρό η εταιρεία μπήκε με επιτυχία στην αγορά παγωτού.


Όμως οι πρώτες αντιδράσεις ήταν αρνητικές και οι Financial Times το χαρακτήρισαν «χάσιμο χρόνου» που δεν αντιπροσωπεύει την εταιρεία, επειδή δεν φαίνεται το όνομα της εταιρείας πάνω στο νέο σήμα. Το CNN σε άρθρο του στην ηλεκτρονική του έκδοση, παρομοίασε (μάλλον με μια δόση υπερβολής) αυτή την αλλαγή με την πολύκροτη αποτυχία της αλλαγής λογοτύπου της GAP.


Το ρίσκο για την εταιρεία είναι καθαρά εκτός ΗΠΑ, σε περιοχές όπου χτίζει ακόμα την εικόνα της. Εκεί ίσως η απουσία του ονόματος της εταιρίας πάνω στο λογότυπο να παίξει το ρόλο της. Άλλωστε, η Starbucks δεν έχει φτάσει στα επίπεδα άλλων μεγάλων εταιριών που αρκεί και μόνο ένα σχήμα για αναγνωρίζει το κοινό το brand (βλ. Apple).


Το νέο σήμα θα εμφανιστεί στα καταστήματα από το Μάρτιο του 2011.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...