Τρίτη 25 Ιανουαρίου 2011

Πώς γέμισαν οι καρέκλες και τα ταμεία του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος

Γεμίζουν τα ταμεία του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος, αφού όλο και περισσότεροι πολίτες γεμίζουν τα θέατρα του. Σε μια περίοδο που οι πιο πολλοί τομείς γνωρίζουν ύφεση, 60.000 άνθρωποι παρακολούθησαν τις παραστάσεις του ΚΒΘΕ από τον περασμένο Σεπτέμβρη. Αυτό απέφερε περισσότερα από...
500.000 ευρώ στα ταμεία του θεάτρου, σε διάστημα μικρότερο των πέντε μηνών.


Ο Σωτήρης Χατζάκης, καλλιτεχνικός διευθυντής του ΚΘΒΕ από πέρυσι μείωσε τις τιμές των εισιτηρίων. Όπως δήλωσε, όμως, η εντυπωσιακή άνοδος της τάξης του 25% σε σχέση με πέρυσι δεν οφείλεται μόνο στα φτηνότερα εισιτήρια. «Ο κόσμος επαναπροσδιορίζει τις επιλογές του εξαιτίας της κρίσης, μειώνει τις εξόδους του, άρα επιλέγει με ποιοτικά κριτήρια» συνέχισε.


Διαγράφοντας τον τρίτο χρόνο της θητείας του στο ΚΒΘΕ ο Σωτήρης Χατζάκης μιλά πλέον και για ένα ρεπερτόριο που έχει «αγγίξει» το κοινό της Θεσσαλονίκης.


«Το ΚΘΒΕ οφείλει ένα μεγάλο ευχαριστώ στο κοινό της Θεσσαλονίκης που αγκάλιασε το ρεπερτόριο του θεάτρου και έχει πλέον την ευχέρεια να πληρώνει την μισθοδοσία που είναι 280.000 ευρώ το μήνα».


ΤΟ ΚΘΒΕ έχει επιχορήγηση, από την οποία πληρώνει πέρα από τη μισθοδοσία των 270 ανθρώπων, το ΙΚΑ, την εφορία, αλλά και τα χρέη ύψους δύο εκατ. ευρώ. Ποσό που πριν από τρία χρόνια, έφτανε περίπου τα 3,5 εκατ. ευρώ.


Στο Βασιλικό Θέατρο η θρυλική ιστορία της κοκόνας Λωξάντρας, ένα θέαμα εξωστρεφές, με μουσική, τραγούδια, συγκίνηση, γέλιο και λυρικά μέρη, η ιστορία μιας λαϊκής γυναίκας, εξαιρετικά δυναμικής, που ηγείται πολυμελούς μεσοαστικής ελληνικής οικογένειας της Πόλης, έχει προσελκύσει περίπου 15.000 θεατές σε λιγότερο από έναν μήνα παραστάσεων.


Μερικά μέτρα πιο μακριά, στην Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών «Ο κύριος Πούντιλα και ο δούλος του ο Μάττι» μέσα από τη διαλεκτική σκέψη κάνει μια ανάλυση της κρίσης, με αποτέλεσμα να κόψει περισσότερα από 10.000 εισιτήρια.


Ο «Χιονάνθρωπος» του Ευγένιου Τριβιζά έκοψε 18.000 εισιτήρια.


Τον ερχόμενο Μάιο το ΚΘΒΕ ετοιμάζεται να «κατηφορίσει» στην Αθήνα και παράλληλα ετοιμάζονται πέντε νέες παραγωγές.


Ανάμεσα σε αυτές «Η Στρίγγλα που έγινε αρνάκι» του Σαίξπηρ, μια από τις δημοφιλέστερες κωμωδίες όλων των εποχών, σε σκηνοθεσία του θρυλικού Γεωργιανού σκηνοθέτη Ρόμπερτ Στούρουα. Το ρόλο του Πετρούκιου θα ερμηνεύσει ο Ιεροκλής Μιχαηλίδης, ενώ την Κατερίνα θα ενσαρκώσει η Δήμητρα Ματσούκα. Ταυτόχρονα ετοιμάζονται το «Υπάρχει και φιλότιμο» του Αλέκου Σακελλάριου και το «Διαμάντια και Μπλουζ» της Λούλας Αναγνωστάκη.


Η Πειραματική Σκηνή του Θεάτρου ετοιμάζει το «Deja vu» του Κάφκα σε μια μορφή μαύρης κωμωδίας σκηνοθετημένο από τον Λιθουανό σκηνοθέτη Τσέζαρι Γκραουζίνι.


Επιπλέον, το κλιμάκιο Μακεδονίας-Θράκης θα δώσει περισσότερες από 40 παραστάσεις στις ακριτικές περιοχές της Βορείου Ελλάδος παρουσιάζοντας τρια μονόπρακτα του Τσέχωφ με τίτλο «Ιστορίες για αρκούδες».


Όσο για το καλοκαίρι, ο σκηνοθέτης Σωτήρης Χατζάκης ετοιμάζει την έβδομη παράσταση του από το 2000, στο αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου.


Λάτρης του Αριστοφάνη, ο Σωτήρης Χατζάκης θα παρουσιάσει στο κοινό μια κλασσική κωμωδία με πολύ γέλιο μακριά από μοντερνισμούς, απομιμήσεις και μεταμοντέρνες πινελιές.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...