Έχοντας από τη μία τις αυξήσεις στα εισιτήρια των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς και από την άλλη τις αυξήσεις στην τιμή της βενζίνης, η ζυγαριά γέρνει προς το ΙΧ, με το Ινστιτούτο Καταναλωτών να επισημαίνει πως η μετακίνηση με αυτοκίνητο είναι πιο οικονομική, καλώντας παράλληλα την κυβέρνηση να...
αποσύρει άμεσα τις επικείμενες αυξήσεις.
Σε έρευνα που διενήργησε το ΙΝΚΑ, ένα τυπικό σύγχρονο μικρό ή μεσαίο ΙΧ καταναλώνει 5-7 λίτρα καυσίμου ανά εκατό χιλιόμετρα στην πόλη, κάτι που σημαίνει ότι δαπανά περίπου 10 περίπου λεπτά ανά χιλιόμετρο με τιμή αμόλυβδης 1,60 ευρώ ανά λίτρο.
Λαμβάνοντας ως τιμή αναφοράς τα 10 λεπτά ανά λίτρο βενζίνης και συνυπολογίζοντας τα υπόλοιπα λειτουργικά κόστη ενός ΙΧ, προκύπτει ότι με το αντίτιμο ενός εισιτηρίου των 1,40ευρώ, το ΙΧ διανύει δεκατέσσερα χιλιόμετρα.
Με τις δεδομένες συνθήκες, ένας εργαζόμενος, αμειβόμενος με τον κατώτατο μισθό της ΕΓΣΣΕ, πρέπει να ξοδεύει ημερησίως για τη μετακίνησή του τα ? του ωρομισθίου του που ανέρχεται στα 3,50 ευρώ.
Σε ετήσια πάλι βάση, αν υπολογιστεί ότι ο επιβάτης χρειάζεται τουλάχιστον δύο εισιτήρια για να πάει στη δουλειά του και να επιστρέψει, τότε δαπανά 840 ευρώ, ποσό μεγαλύτερο από το μηνιαίο μισθό του.
Το ΙΝΚΑ εκτός από το αίτημα για απόσυρση των αυξήσεων στις τιμές των εισιτηρίων στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, υπενθυμίζει την πρότασή του να παραδίδει κάθε επιβάτης το εισιτήριό του στον άλλο μετά την αποβίβασή του.
Διευκρινίζει μάλιστα ότι κανείς από τους ελεγκτές υπαλλήλους δεν έχει το δικαίωμα να συλλάβει ή να κρατήσει με τη βία κάποιον που δεν πλήρωσε εισιτήριο, ούτε μπορεί να τον υποχρεώσει να πληρώσει ή να κατασχέσει περιουσιακά του στοιχεία.
αποσύρει άμεσα τις επικείμενες αυξήσεις.
Σε έρευνα που διενήργησε το ΙΝΚΑ, ένα τυπικό σύγχρονο μικρό ή μεσαίο ΙΧ καταναλώνει 5-7 λίτρα καυσίμου ανά εκατό χιλιόμετρα στην πόλη, κάτι που σημαίνει ότι δαπανά περίπου 10 περίπου λεπτά ανά χιλιόμετρο με τιμή αμόλυβδης 1,60 ευρώ ανά λίτρο.
Λαμβάνοντας ως τιμή αναφοράς τα 10 λεπτά ανά λίτρο βενζίνης και συνυπολογίζοντας τα υπόλοιπα λειτουργικά κόστη ενός ΙΧ, προκύπτει ότι με το αντίτιμο ενός εισιτηρίου των 1,40ευρώ, το ΙΧ διανύει δεκατέσσερα χιλιόμετρα.
Με τις δεδομένες συνθήκες, ένας εργαζόμενος, αμειβόμενος με τον κατώτατο μισθό της ΕΓΣΣΕ, πρέπει να ξοδεύει ημερησίως για τη μετακίνησή του τα ? του ωρομισθίου του που ανέρχεται στα 3,50 ευρώ.
Σε ετήσια πάλι βάση, αν υπολογιστεί ότι ο επιβάτης χρειάζεται τουλάχιστον δύο εισιτήρια για να πάει στη δουλειά του και να επιστρέψει, τότε δαπανά 840 ευρώ, ποσό μεγαλύτερο από το μηνιαίο μισθό του.
Το ΙΝΚΑ εκτός από το αίτημα για απόσυρση των αυξήσεων στις τιμές των εισιτηρίων στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, υπενθυμίζει την πρότασή του να παραδίδει κάθε επιβάτης το εισιτήριό του στον άλλο μετά την αποβίβασή του.
Διευκρινίζει μάλιστα ότι κανείς από τους ελεγκτές υπαλλήλους δεν έχει το δικαίωμα να συλλάβει ή να κρατήσει με τη βία κάποιον που δεν πλήρωσε εισιτήριο, ούτε μπορεί να τον υποχρεώσει να πληρώσει ή να κατασχέσει περιουσιακά του στοιχεία.