Δευτέρα 13 Δεκεμβρίου 2010

Μέσο Μαζικής...ταλαιπωρίας ο Προαστιακός


Το πρόγραμμα αναδιάρθρωσης των αστικών συγκοινωνιών, που προβλέπει μείωση προσωπικού, μετατάξεις και μειώσεις μισθών (επιδόματα, περικοπές υπερωριών) έχει προκαλέσει την αντίδραση των εργαζομένων, που βλέπουν να πληρώνουν αυτοί την «νύφη», επειδή ο ΟΣΕ εξελίχθηκε σε...
εξαιρετικά ζημιογόνο οργανισμό. Η εφαρμογή του νόμου για τον ΟΣΕ ανοίγει το δρόμο για τη μετάταξη 2.700 εργαζομένων σε άλλες υπηρεσίες. Με την νέα χρονιά, θα αρχίσει η διαδικασία ιδιωτικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με την προϋπόθεση ότι θα προκύψει ενδιαφέρον από κάποια αξιόπιστη εταιρία σιδηροδρόμων. Όσον αφορά στη νέα οργάνωση του ΟΣΕ, ήδη έχει ολοκληρωθεί η συγχώνευσή του με τον ΕΔΙΣΥ και εγκρίθηκαν από το Δημόσιο τα καταστατικά λειτουργίας όλων των εταιριών.

Η συνεχιζόμενη αναταραχή στο χώρο των μετακινήσεων έρχεται να επιβαρύνει την ήδη δύσκολη καθημερινότητα του επιβατικού κοινού –το οποίο συμπεριλαμβάνει τους χρήστες του προαστιακού σιδηροδρόμου. Στο πλαίσιο αυτό, η εταιρία δημοσκοπήσεων VPRC πραγματοποίησε έρευνα, η οποία καταδεικνύει την τραγική κατάσταση στο χώρο του προαστιακού, οποίος εξυπηρετεί ετησίως 7,5 εκατ. επιβάτες. Τα βασικά προβλήματα που αναδεικνύονται στην έρευνα είναι η έλλειψη καθαριότητας και ασφάλειας, τα μηχανολογικά προβλήματα στα τρένα, το αίσθημα κινδύνου εντός του συρμού, η έλλειψη ενημέρωσης του κοινού και τα προβλήματα στην συχνότητα και ακρίβεια των δρομολογίων.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, το 2010 σηματοδοτεί την εκτίναξη της χρήσης του προαστιακού από το επιβατικό κοινό. Το 27% ξεκίνησε φέτος να χρησιμοποιεί το τρένο, όταν το 2009 το ποσοστό ήταν μόλις στο 13%. Η αύξηση της τιμής της βενζίνης αποτελεί ίσως έναν από τους βασικούς λόγους, μιας και ο προαστιακός εξυπηρετεί επιβάτες από περισσότερο απομακρυσμένες περιοχές του λεκανοπεδίου και των προαστίων, οι οποίοι μέχρι πρόσφατα χρησιμοποιούσαν το αυτοκίνητο. Για το 76% των επιβατών, ο προαστιακός αποτελεί το βασικό μέσο μετάβασης στο χώρο εργασίας, ενώ οι περισσότεροι χρησιμοποιούν μηνιαία κάρτα προαστιακού ή υπεραστικό εισιτήριο μίας χρήσης. Έτσι διαφαίνεται μία τάση αποκέντρωσης, καθώς είναι άτομα τα οποία δεν διαμένουν στον αστικό άξονα, όμως εργάζονται σε αυτόν.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...