Κυριακή 12 Δεκεμβρίου 2010

Διάσκεψη ΟΗΕ για το Κλίμα

Το κείμενο της συμβιβαστικής συμφωνίας που προτάθηκε την Παρασκευή στη σύνοδο του ΟΗΕ για τις κλιματικές αλλαγές, στο...
Κανκούν του Μεξικού, εγκρίθηκε στη διάσκεψη.

Ο Αμερικανός πρόεδρος Μπαράκ Ομπάμα είχε τηλεφωνική επικοινωνία με τον πρόεδρο του Μεξικού Φελίπε Καλντερόν, στον οποίο είπε ότι η σύνοδος βασίστηκε στο σύμφωνο της Κοπεγχάγης και προάγει τις προσπάθειες για την αντιμετώπιση των κλιματικών αλλαγών, όπως ανακοίνωσε ο Λευκός Οίκος.

Οι κυβερνήσεις συμφώνησαν σε ένα πακέτο μέτρων για την αντιμετώπιση του φαινομένου του θερμοκηπίου, μεταξύ των οποίων είναι η δημιουργία ενός ετήσιου «πράσινου ταμείου» 100 δισ. δολαρίων έως το 2020, αλλά και σε άλλα μέτρα που αποσκοπούν στη βελτίωση των μηχανισμών που θα επιτρέψουν στις αναπτυσσόμενες χώρες να προσαρμοστούν καλύτερα στις κλιματικές αλλαγές.

Στη συμβιβαστική συμφωνία αντιρρήσεις έφερε η Βολιβία, υποστηρίζοντας ότι το σχέδιο βρίθει παραχωρήσεων προς τις Ηνωμένες Πολιτείες. Ο Πάμπλο Σολόν, επικεφαλής της βολιβιανής αντιπροσωπείας, δήλωσε ότι αυτοί που κατήρτισαν το συμβιβαστικό σχέδιο, «δεν άκουσαν τις διαφορετικές θέσεις των συμμετεχόντων». «Οι Ηνωμένες Πολιτείες είχαν μεγάλη επιρροή σε αυτό το κείμενο. Είναι βασικά το κείμενο που είχαν προτείνει στην Κοπεγχάγη, το οποίο όμως παρουσιάστηκε με ένα πολύ πιο λεπτοδουλεμένο τρόπο», είπε στους δημοσιογράφους.

Η Γερμανίδα καγκελάριος Ανγκελα Μέρκελ τόνισε ότι η συμφωνία ήταν ένα βήμα μπροστά, αλλά προειδοποίησε ότι χρειάζεται να γίνουν πολλά ακόμα για να σωθεί ο πλανήτης.

Στο ίδιο μήκος κύματος και ο πρωθυπουργός της Βρετανίας Ντέιβιντ Κάμερον, ο οποίος χαρακτήρισε τη συμφωνία ως ένα «σημαντικό βήμα», αλλά επισήμανε ότι «υπάρχει ακόμη δουλειά να κάνουμε πριν από την επόμενη διάσκεψη για το κλίμα στην Νότιο Αφρική το επόμενο έτος».

Η συμφωνία θα αυξήσει τις πιθανότητες η Ευρωπαϊκή Ένωση να θέσει έναν δυσκολότερο στόχο για την μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, σύμφωνα με τον Βρετανό υπουργό Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, Κρις Χιουν.

Η ΕΕ έχει αναφέρει ότι θα αυξήσει στο 30% τον περιορισμό του διοξειδίου του άνθρακα μέχρι το 2020, σε σχέση με τα επίπεδα του 1990, από το 20% που ισχύει τώρα, σε περίπτωση που ο υπόλοιπος κόσμος πάρει σκληρότερα μέτρα για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής.

«Πιστεύω ότι σίγουρα κάνει την συμφωνία για το 30% στην ΕΕ πιο πιθανή», είπε χαρακτηριστικά ο Χιουν.

Η σύνοδος του ΟΗΕ στην Κοπεγχάγη τον περασμένο Δεκέμβριο δεν είχε οδηγήσει στην επίτευξη συμφωνίας. Αντί ομόφωνης συμφωνίας, υπήρξε η λεγόμενη Συνθήκη της Κοπεγχάγης για το κλίμα, την οποία υποστήριξαν κυρίως οι ΗΠΑ και η Κίνα.

Η ανθρωπότητα άφησε πίσω της την αποτυχία της Κοπεγχάγης και επέστρεψε στο δρόμο της αντιμετώπισης της κλιματικής αλλαγής, δήλωσε ο ευρωβουλευτής του ΠΑΣΟΚ Κρίτων Αρσένης. «Οι Μεξικανοί απέφυγαν τα λάθη της δανέζικης προεδρίας, που έβλεπε την απόφαση στην Κοπεγχάγη σαν μια υπόθεση των ισχυρών κρατών του πλανήτη που διαπραγματευόταν κεκλεισμένων θυρών. Το Μεξικό εφάρμοσε ένα ανοικτό σύστημα διαπραγματεύσεων, με διαφάνεια και συμμετοχή όλων», είπε και πρόσθεσε: «Αυτό έχει και το κόστος του. Ο ελάχιστος κοινός παρανομαστής, οι λύσεις στις οποίες συμφωνούν ταυτόχρονα όλες οι χώρες, δεν αρκούν για να αποτρέψουμε την κλιματική αλλαγή. Τα κείμενα συμφωνίας έγιναν ακόμη πιο διάτρητα με ελαστικούς ορισμούς και είναι ανεπαρκή για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής.   Ωστόσο, αυτό είναι λιγότερο σημαντικό από το να μην προχωρούσαν οι διαπραγματεύσεις».

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...