Σάββατο 27 Νοεμβρίου 2010

Σε "πτώση" ο κλάδος της πληροφορικής και οι πωλήσεις Η/Υ

"Σήμα κινδύνου" εκπέμπει η ελληνική αγορά πληροφορικής και κυρίως, ο τομέας των λιανικών πωλήσεων των ηλεκτρονικών υπολογιστών.


Η πτωτική πορεία των πωλήσεων των Η/Υ κατά 40,4%, στο τρίτο τρίμηνο της τρέχουσας οικονομικής χρήσης, απόρροια της συρρίκνωσης της κατανάλωσης στην Ελλάδα, έχει προκαλέσει ανησυχία στον εμπορικό κόσμο του κλάδου. 


Ακόμα, και ο παραδοσιακά "καλός" μήνας Σεπτέμβρης για την αγορά της πληροφορικής, λόγω της έναρξης της σχολικής χρονιάς, δεν μπόρεσε τελικά να λειτουργήσει ως εξισορροπητικός παράγοντας στην αρνητική τάση, που έχει εκδηλωθεί το τελευταίο χρονικό διάστημα στην ελληνική αγορά.

Πτώση της αξίας στο μέσο καλάθι

Πολλές από τις εταιρίες στα οικονομικά αποτελέσματα του εννεαμήνου κατέγραψαν μειωμένες πωλήσεις συγκριτικά με το αντίστοιχο περυσινό εξάμηνο.

Μειωμένες κατά 14,6% εμφανίστηκαν οι πωλήσεις του ομίλου Info-Quest και ανήλθαν στα 237,3 εκατ. ευρώ έναντι 277,9 εκατ. ευρώ. Η μείωση αυτή προέρχεται από τους κλάδους πωλήσεων προϊόντων και λύσεων πληροφορικής. Πτώση κατά 32% παρουσίασαν και οι πωλήσεις της μητρικής εταιρίας, στα 98,8 εκατ. ευρώ έναντι 145,4 εκατ. ευρώ. Η μείωση αυτή οφείλεται στη συνεχιζόμενη κάμψη της καταναλωτικής ζήτησης, καθώς και στην αυστηρότερη πιστοδοτική πολιτική της εταιρίας προς τους πελάτες χονδρικής. Μικρή μείωση των πωλήσεων της τάξης του 2,3% εμφάνισε και ο όμιλος Πλαίσιο Computers ΑΕΒΕ.

Σχολιάζοντας την υφιστάμενη κατάσταση, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ηλεκτρονικού καταστήματος e-shop.gr, κ. Σίμος Μαυροειδής, δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ "οι πωλήσεις των Η/Υ έχουν επηρεαστεί από τη γενικότερη οικονομική ύφεση. Οι καταναλωτές έχουν την τάση να αναβάλουν τις προγραμματισμένες αγορές τους για μελλοντικό χρόνο, να ερευνούν διεξοδικά τις επιλογές τους και να προσφεύγουν στις οικονομικότερες εναλλακτικές για την ικανοποίηση των αναγκών τους. Οι τάσεις αυτές οδήγησαν σε μείωση όγκου πωλήσεων και έφεραν πτώση της αξίας στο μέσο καλάθι του καταναλωτή".

Ο κ. Σ. Μαυροειδής, στις δηλώσεις του, επεσήμανε ότι "στην e-shop.gr αντιμετωπίζουμε το δεύτερο παράγοντα εντονότερα, καθώς οι ημερήσιες παραγγελίες μας δεν έχουν μειωθεί αισθητά, αλλά το μέσο ύψος παραγγελίας έχει υποστεί πτώση, υπογραμμίζοντας την τάση των καταναλωτών για φθηνότερα προϊόντα". Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της e-shop.gr ανέφερε ότι , στο πρώτο εννεάμηνο, από το δίκτυο τους πωλήθηκαν πάνω από 30 χιλιάδες φορητοί υπολογιστές και περίπου 18 χιλιάδες innovator desktops, ενώ τόνισε ότι "στο σύνολο του έτους, περιμένουμε μια μείωση του κύκλου εργασιών της τάξης του 10% με αντίστοιχη μείωση της κερδοφορίας".

"Πέφτουν" οι πωλήσεις και στους φορητούς Η/Υ

Έντονα επηρεασμένες από τη γενικότερη οικονομική ύφεση εμφανίζονται οι πωλήσεις όλων των κατηγοριών Η/Υ , οι οποίες κινούνται σε αρνητική τροχιά. Ενδεικτικά είναι τα προκαταρκτικά αποτελέσματα (prelim results) της IDC, για το τρίτο τρίμηνο. Σύμφωνα με τα στοιχεία της IDC, στην Ελλάδα πωλήθηκαν, στο 3ο τρίμηνο, 221.015 Η/Υ (φορητοί και σταθεροί) έναντι 370.853 τεμαχίων, το αντίστοιχο τρίμηνο του 2009.

Παρά το γεγονός ότι η κατηγορία των φορητών Η/Υ είναι από τις πιο δημοφιλής στην αγορά των ειδών τεχνολογίας, εντούτοις, κατά το 3ο τρίμηνο, οι πωλήσεις μειώθηκαν, φτάνοντας το 45,6%. Εξαίρεση αποτελούν οι φορητοί Η/Υ για τους επαγγελματίες χρήστες, που σημείωσαν αύξηση κατά 5%.Αντίθετα, οι φορητοί Η/Υ για τους οικιακούς καταναλωτές κατέγραψαν σημαντική κάμψη των πωλήσεών τους της τάξης του 53,4%.

Από την άλλη πλευρά, οι πωλήσεις των σταθερών Η/Υ μειώθηκαν κατά 19,5%. Οι πωλήσεις των σταθερών Η/Υ για επαγγελματίες χρήστες παρουσίασαν πτώση κατά 13,4%, ενώ οι πωλήσεις των σταθερών Η/Υ για τους οικιακούς χρήστες μειώθηκαν κατά 27%.

"Πάγωμα" επενδύσεων σε νέες τεχνολογίες

Η οικονομική αβεβαιότητα και η έλλειψη ρευστότητας έχουν ως αποτέλεσμα τόσο το Δημόσιο όσο και οι εταιρικοί πελάτες να μην επενδύουν τόσο εύκολα σε νέες τεχνολογίες.

Αναφορικά με το θέμα, ο κ. Σ. Μαυροειδής υπογράμμισε ότι "στο κομμάτι των προμηθειών του Δημοσίου τομέα, τα πράγματα είναι δυσμενέστερα, καθώς εκεί οι δαπάνες έχουν περιοριστεί σημαντικά, για όλο το έτος. Τα προγράμματα προώθησης νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση έχουν συρρικνωθεί, υιοθετώντας οικονομικότερες τακτικές και περιορίζοντας το εύρος εφαρμογής τους" και πρόσθεσε ότι "και οι επιχειρήσεις έχουν παγώσει τις επενδύσεις σε νέες τεχνολογίες, θεωρώντας ότι οι υφιστάμενες υποδομές τους μπορούν να τους υποστηρίξουν, για το τρέχον διάστημα, καθώς η ταμειακή ρευστότητα είναι το πρώτο μέλημα για όλες τις ιδιωτικές επιχειρήσεις σήμερα".

Στόχος η αύξηση του μεριδίου αγοράς

Μέσα σε μια συρρικνούμενη αγορά, κύριος στόχος των εταιριών είναι η συνεχής ανάπτυξή τους στην αύξηση του μεριδίου αγοράς.

Ο κ. Σ. Μαυροειδής δήλωσε "η σταθερή πολιτική χαμηλών τιμών, που ακολουθούμε, μας έχει ωφελήσει και κερδίζουμε μερίδιο αγοράς αυτή την περίοδο, παρότι ο κύκλος εργασιών είναι μειωμένος". Ο ίδιος τόνισε ότι οι περισσότερες επιχειρήσεις του κλάδου έχουν αναθεωρήσει τα επεκτατικά πλάνα τους και έχουν εστιάσει στη μείωση του κόστους λειτουργίας τους. Επίσης, σημείωσε ότι υπάρχει μείωση στο ύψος των αποθεμάτων, καθώς σήμερα είναι επιτακτική ανάγκη για μια στενή παρακολούθηση των ταμειακών ροών κάθε επιχείρησης.

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της Πλαίσιο, κ. Γιώργος Γεράρδος, σε πρόσφατες δηλώσεις στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών (ΕΘΕ), υπογράμμισε ότι "συνεχίζουμε ακάθεκτοι την αναπτυξιακή πορεία μας, ακόμα και εν μέσω κρίσης" και τόνισε ότι "ως Πλαίσιο κερδίζουμε μερίδια σε μια αγορά, που συρρικνώνεται, δίνοντας έμφαση στα private label προϊόντα (Turbo-X)".

Όπως προέκυψε από τα στοιχεία της IDC, την πρώτη πεντάδα στο σύνολο των πωληθέντων υπολογιστών απαρτίζουν οι Hewlett Packard με μερίδιο αγοράς 29,4%, Acer Group με μερίδιο αγοράς 15,4%, Toshiba με μερίδιο αγοράς 8,4%, Πλαίσιο με μερίδιο αγοράς 7,8% και Dell με μερίδιο αγοράς 6,7%. Στην πρώτη πεντάδα των εταιριών με τα μεγαλύτερα μερίδια αγοράς στους φορητούς Η/Υ τόσο για οικιακούς όσο και για τους επαγγελματίες χρήστες περιλαμβάνονται οι Hewlett Packard με μερίδιο 34,6%, Acer Group με μερίδιο αγοράς 20,9%, Toshiba με μερίδιο αγοράς 11,5%, Sony με μερίδιο αγοράς 8,9% και Lenovo με 6,4%. Στην πρώτη πεντάδα με τα μεγαλύτερα μερίδια αγοράς στους σταθερούς Η/Υ τόσο για τους επαγγελματίες όσο και για τους οικιακούς καταναλωτές περιλαμβάνονται οι Πλαίσιο με μερίδιο 20,8%, Hewlett Packard με 15,2%, e-shop με 9,6%, Dell με 8,3%, Multirama με 7,6%.

Συντηρητικές οι προβλέψεις για το μέλλον

Παρά τις μειωμένες πωλήσεις των Η/Υ, οι επιχειρήσεις του συγκεκριμένου κλάδου εκτιμούν ότι, ενόψει της εορταστικής περιόδου των Χριστουγέννων, ίσως υπάρξει μια βελτίωση. Για την καλύτερη εξέλιξη των πραγμάτων, οι εταιρίες έχουν επιδοθεί σε έναν αγώνα συνεχούς ανάπτυξης και βελτίωσης των προϊόντων τους.

Ο κ. Σ. Μαυροειδής επεσήμανε ότι η στρατηγική επιλογή του ηλεκτρονικού καταστήματος e-shop.gr για το μέλλον είναι η ανάπτυξη, μέσα από τον εμπλουτισμό των προϊόντων και των υπηρέσιών του, προκειμένου να προσφέρει λύσεις στους πελάτες του, για ένα ακόμη μεγαλύτερο αριθμό αναγκών. Ο ίδιος πρόσθεσε "παρατηρώντας τις νέες ανάγκες, που δημιουργούνται στην αγορά, έχουμε επιλέξει την οριζόντια ανάπτυξη με την είσοδό μας στην αγορά φωτοβολταϊκών συστημάτων, με στόχο τη βέλτιστη χρήση του υπάρχοντος δικτύου μας, αλλά και του άρτια εκπαιδευμένου προσωπικού μας".

Σε δηλώσεις του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών Ελλάδας (ΣΕΠΕ), κ. Παντελής Τζωρτζάκης, επεσήμανε πως οι Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών είναι οι πολυτιμότεροι πόροι των ανεπτυγμένων χωρών και επηρεάζουν καθοριστικά την οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη.

Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε, οι Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών συμβάλλουν ουσιαστικά στη δημιουργία ενός ευνοϊκού επιχειρηματικού περιβάλλοντος, στην προσαρμογή των επιχειρήσεων στην ψηφιακή οικονομία, στη γνώση και ενθαρρύνουν την καινοτομία και τη δημιουργία επενδυτικών ευκαιριών, στην έξοδο από την οικονομική κρίση. Η πολιτεία οφείλει να στηρίξει τις νέες τεχνολογίες, αναγνωρίζοντας έμπρακτα την ουσιαστική διάδρασή τους με όλους τους κλάδους της αγοράς".

Για το 2011, ο κ. Π. Τζωρτζάκης εκτιμά ότι ο κλάδος θα εμφανίσει σημάδια ανάκαμψης, που μπορούν να επαληθευτούν, δεδομένης της ανάγκης της χώρας για ψηφιακή οικονομία".



Πηγή:nooz.gr
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...